Recensie: Extra testament II zwarte pest

Sterren3.5

In het tweede deel van de zesdelige serie zijn we een aantal maanden verder en zit de tweeling op het Ewaldius Tartus Lyceum in Onderschie. De slechte heer Vuidel en Akrador beramen ondertussen een slecht plan om de wereld te vernietigen. De eerst vloek, de zwarte pest, bestaat uit allemaal zwarte wezens die veel gevaar brengen in Onderschie. Robert ziet zelfs uilen die de dood aankondigen, en Dori heeft allemaal nachtmerries over Vuidel en Akrador die haar gevangennemen. Juist wanneer de tweeling van plan is om weer naar de training in de eik te gaan, gebeurt er iets vreselijks. Kan de tweeling de zwarte pest stoppen?

Ook in dit deel zit de originaliteit er dik in. Oude personages worden uitgebouwd en er komen weer nieuwe magische wezens en krachten aan bod. Er zijn een aantal nieuwe magische aspecten die Groeneveld heeft toegevoegd aan het verhaal, waardoor de magische wereld steeds leuker en interessanter wordt. Het ziet er naar uit dat Groeneveld een betere schrijfstijl heeft ontwikkeld, dit boek is vlotter te lezen dan het eerste deel en de personages zijn ook veel beter uitgewerkt.

Terwijl het eerst deel niet heel spannend was, is het tweede deel erg meeslepend. Er zijn erg veel gevaren die de tweeling moet trotseren, hierdoor blijf je tot het einde erg benieuwd hoe het zal aflopen. Er is genoeg actie in het verhaal en daardoor is Zwarte Pest wat aantrekkelijker voor ouder publiek. Het einde zorgt er ook voor dat je veel vragen hebt, waardoor je niet kunt wachten op het derde deel!
Extra Testament Zwarte Pest, W.M.J. Groeneveld. PMA, € 17,50 (13+)